Sådan bliver du e-Boks bruger

Det er nemt at blive bruger hos e-Boks for både privatpersoner og virksomheder/foreninger. Du skal blot logge på med NemID - så er du i gang.

Sådan bliver du bruger for privatpersoner

For at blive e-Boks privat bruger skal du have et NemID.

  1. Tryk på knappen Ny bruger
  2. Tryk på knappen Opret privat
  3. Log på med dit NemID

Første gang du logger på, skal du oplyse dit cpr-nr. og acceptere, at dette må videregives til og bruges af e-Boks. Herefter skal du blot acceptere vilkår for brugen af e-Boks.

For at modtage post i e-Boks, skal du starte med at tilmelde de virksomheder, som normalt sender dig post. Vi anbefaler, du tilmelder din bank, forsikring og pensionsselskab.

Fra 1. november 2014 skal alle kunne modtage posten digitalt fra offentlige myndigheder. Posten kan du modtage i e-Boks og du kan komme i gang allerede nu ved at tilmelde alle offentlige myndigheder.

Sådan bliver du bruger for virksomheder/foreninger

For at blive e-Boks erhverv bruger skal du være NemID administrator og logge på med din NemID medarbejdersignatur.

  1. Tryk på knappen Ny bruger
  2. Tryk på knappen Opret erhverv
  3. Log på med dit medarbejder NemID